Nowa Identyfikacja Wizualna Uniwersytetu Fryderyka Chopina
Wraz z początkiem 2020 r. Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina unowocześnił formę komunikacji, wprowadzając zgodny z obowiązującymi trendami profesjonalny system identyfikacji wizualnej (SIW). Zasady konstrukcji znaku, sposoby jego zastosowania oraz obowiązującą kolorystykę opisano w Księdze Znaku UMFC.
Dotychczasowy logotyp operujący symbolem zastąpiono znakiem składającym się z akronimu nazwy Uczelni oraz jego rozwinięcia. Jednocześnie ujednolicono kolory i liternictwo stosowane w komunikacji uniwersytetu. Szeryfowa czcionka Canela (akronim UMFC) nawiązująca do tradycji materiałów drukowanych została dopełniona nowoczesnym i uniwersalnym krojem pisma HK Grotesk.
Dynamiczne logo poddające się animacji w zastosowaniu cyfrowym oraz kształtujące się w różny sposób, w zależności od potrzeb w mediach drukowanych, umożliwia budowanie tożsamości wizualnej z charakterem, przy zachowaniu powagi właściwej instytucji z tak bogatymi tradycjami.
Kolorem wiodącym marki stał się ponadczasowy i elegancki w swojej prostocie granatowy (Pantone 2965C), uzupełniony o szarość w ciepłym odcieniu (PANTONE Warm Gray 2C). Wyrażająca spokój, pewność siebie i więź, barwa granatowa podkreśla uniwersalną potrzebę niezawodnego i stabilnego fundamentu, umożliwiającego bezpieczne budowanie własnej przyszłości.
Wszystkie materiały drukowane oparto na siatce pozostającej w ścisłej relacji z nowym logotypem. W ten sposób przygotowano spójny system komunikacji – od afiszy koncertowych, po materiały korporacyjne, takie jak papier firmowy, teczki, koperty czy wizytówki.
UMFC na swojej stronie udostępniło również nowy brandbook.
Źródło: stgu.pl