k r e s k a 2

Dzieci je uwielbiają. Zapytacie się… ale że co… Nie potrzebujesz nic oprócz własnych rąk, aby zainteresować czymś maluszka podczas długiej podróży. Zabawy paluszkowe dla dzieci, a dla mamy kolejna kreska do portfolio.

BIEDRONECZKA

Biedroneczka pięć kropeczek miała:
pierwszą od deszczu dostała,
drugą od wiatru silnego,
trzecią od słonka złotego
czwartą od dziadka co przechodził drogą
a piątą sama nie wiem od kogo.


Ten  pierwszy – to dziadziuś (kciuk)
A obok babusia  (palec wskazujący)
Największy to tatuś (palec środkowy)
A przy nim mamusia (palec serdeczny)
A to  jest- dziecinka mała! (palec mały)
A to jest moja rączka cała. (odwraca dłoń i rusz palcami)


Policzymy co się ma.
Mam dwie dłonie, łokcie dwa,
Dwa kolana, nogi dwie,
Wszystko pięknie zgadza się.
Dwoje uszu, oczka dwa,
No i buzię też się ma,
A ponieważ buzia je:
Chciałbym buzie też mieć dwie!


Tu paluszek, tam paluszek
kolorowy mam fartuszek
tu jest rączka a tu druga
a tu oczko do mnie mruga
Tu jest buźka, tu ząbeczki
tu wpadają cukiereczki
tu jest nóżka i tu nóżka
chodź zatańczysz jak kaczuszka.


Pada deszczyk, pada, pada,(Uderzamy palcem o podłogę.)
coraz prędzej z nieba spada. (Przebieramy wszystkimi palcami.)
Jak z konewki woda leci, (Uderzamy całymi dłońmi o podłogę.)
A tu błyskawica świeci… ( Prostujemy się i klaszczemy w dłonie nad głową.)
Grzmot !!!(Tupiemy stopami o podłogę.)

*
Pierwszy palec, drugi, trzeci (pokazujemy kolejno palce)
Tak umieją liczyć dzieci
Czwarty, piąty palec mam
Widzisz umiem liczyć sam.(machamy całą dłonią)

To jest ul.
Ul to taki dom,
Gdzie pszczoły śpią.
Pszczoły ciężko pracują. (Obie dłonie zaciskamy, chowając kciuki do środka.)Pszczoły z ula wylatują:
Jedna, dwie, trzy,
Cztery, pięć,
Bzzz, bzzz, bzzz. (Otwieramy kolejno palce u jednej ręki.)
Sześć, siedem, osiem,

dziewięć, dziesięć,

Bzzz, bzzz, bzzz.

(Otwieramy kolejno palce u drugiej ręki.)

RODZINA Krzysztof Sąsiadek

Ten pierwszy – to nasz dziadziuś (wyciągają kciuk)

A obok– babunia. (dołączają polec wskazujący)

Największy – to tatuś (dołączają palec środkowy)

A przy nim – mamusia (dołączają palec serdeczny)

A to jest – dziecinka mała! (dołączają mały palec)

Tralalala, la, la…

A to – moja rączka cała!

Tralalala, la, la… (machają ręką)

GROTA MISIA

Tu jest grota. (pokaż pięść)

W środku miś (zegnij kciuk i wsadź pod złożone palce)

Proszę, misiu, na dwór wyjdź (zastukaj w pięść)

O! Wyszedł miś. (wysuń kciuk)